تاریخ امروز :29 اسفند 1402

عوارض ریختن آب در عقب

امروزه بسیاری از زوجین و شرکای جنسی به دلایل مختلفی به رابطه جنسی مقعدی یا به اصطلاح رابطه از پشت روی آورده اند و از عوارض و خطرات سکس از پشت بی اطلاع هستند. برای آگاهی از خطرات و عوارض رابطه جنسی از مقعد پیشنهاد می کنیم آیا رابطه مقعدی ماهی یکبار ضرر دارد؟ را مطالعه بفرمایید. برخی باورهای اشتباه و خرافی درمورد ارتباط بین رابطه مقعدی و برجسته شدن باسن خانم ها نیز موجب می شوند که تمایل به رابطه مقعدی بیشتر شود. همچنین چون احتمال بارداری با ریختن مایع منی در مقعد در رابطه از پشت تقریبا صفر است؛ اغلب مردان در این نوع رابطه تمایل دارند آب خود را در مقعد شریک جنسی شان بریزند. لذا در این مطلب از روانکده قصد داریم درمورد عوارض ریختن آب در عقب صحبت کنیم.

آیا ریختن مایع منی در مقعد ضرر دارد؟

آیا ریختن مایع منی در مقعد ضرر دارد؟

رابطه مقعدی عوارض جبران ناپذیر زیادی برای هر دو طرف رابطه دارد و به هیچ وجه بهداشتی نیست ولی با رعایت اصولی می توان آن ها را کاهش داد. بخش اعظم مایع منی از آب تشکیل شده است و در کنار آن حاوی ترکیبات بی ضرری همچون فروکتوز، ترشحات پروستات، ترشحات بیضه و اسپرم می باشد؛ لذا مایع منی مضر و خطرناک نیست؛ اما ممکن است ریختن منی در باسن مشکلاتی را برای فرد مفعول به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که مرد مبتلا به عفونت و بیماری های مقاربتی جنسی از جمله هپاتیت، ایدز، تبخال و زگیل تناسلی باشد؛ با ریختن آب او در مقعد زن؛ به دلیل نازک بودن پوست مقعد به راحتی این عفونت و بیماری ها در مقعد جذب شده و به او انتقال پیدا خواهند کرد.

مطالب مرتبط: احتمال بارداری با مالش

همچنین در حالتی که مرد مبتلا به بیماری یا عفونتی نیز نباشد؛ از آنجایی که مقعد ناحیه ای مملو از انواع باکتری ها، قارچ ها و میکروب ها می باشد؛ درصورتی که موقع ریختن آب در مقعد؛ جریان منی به سمت واژن زن سرازیر شود؛ علاوه بر احتمال بارداری؛ خطر انتقال این میکروب ها و قارچ ها به واژن و ایجاد عفونت های واژنی را به دنبال دارد.

همانطور که گفتیم منی ماده بی ضرری است و اگر در مقعد ریخته شود بدون هیچ صدمه ای می تواندجذب بدن او شود اما مورد دیگری که باید در نظر گرفت این است که بعضی از افراد به اسپرم موجود در منی شریک جنسی خود آلرژی دارند و بدن آنها به آن واکنش های بدی نشان می دهد. علائمی که در صورت داشتن آلرژی به منی ظاهر می شوند عبارتند از قرمز شدن پوست، خارش، تورم و احساس سوزش در قسمتی که منی روی آن ریخته شده می شود. در موارد که واکنش آلرژیک شدیدتر باشد فرد کهیر می زند و ممکن است دچار مشکلات تنفسی شود.

سکس از پشت کثیف کاری زیادی دارد ولی درصورتی که بهداشت و نظافت فردی رعایت شود و رابطه با کاندوم انجام شود به طور قابل ملاحظه ای می توان از خطرات رابطه از عقب و عوارض ریختن آب در مقعد پیشگیری نمود. همچنین چنانچه موارد ایمنی را رعایت نکردید و علائم آلرژیک در شما ظاهر شد حتما فورا به پزشک مراجعه کنید.

با تمام این تفاسیر برای محفوظ ماندن از ریسک ریختن منی در عقب؛ بهتر است با شریک جنسی خود صحبت کنید تا آب خود را در داخل کاندوم یا جای دیگری خالی کند؛ البته به هر حال مقدار ناچیزی مایع منی در طول سکس از آلت مرد ترشح می شود و به داخل مقعد ورود می کند. ولی درکل اگر هیچ کدام از شرکای جنسی عفونت یا بیماری جنسی نداشته باشند؛ ریختن منی در داخل مقعد صدمه ای به همراه نخواهد داشت.

برای تخلیه مایع منی از مقعد چه کنیم؟

بهترین کاری که می توان انجام داد این است که بلافاصله بعد از اتمام سکس فرد به دستشویی رفته و با شستشوی مناسب مقعد منی را از آن تخلیه کند. گاها ممکن است به دلیل مشکلات یبوست فرد قادر به تخلیه مدفوع نباشد؛ در اینصورت برای اینکه مقعد کاملا از منی پاک شود تنها راه انجام تنقیه است. در تنقیه که با تجویز پزشک انجام می شود؛ بهیار یا پرستار لوله رکتال را به مقعد فرد وارد می کند و لوله را با محلول تنقیه که حاوی مواد مسهل کننده است؛ پر می کند. به این ترتیب این محلول وارد روده بزرگ می شود و مدفوع همراه منی تخلیه می شود.

آیا منی که داخل مقعد ریخته شده جذب بدن می شود؟

آیا منی که داخل مقعد ریخته شده جذب بدن می شود؟

باورهایی وجود دارند که وقتی منی در داخل باسن ریخته شود؛ ویتامین ها و پروتئین های آن جذب بدن می شوند و فرد چاق می شود، برای اینکه متوجه شوید که این تصور درست و علمی هست یا نه پیشنهاد می کنیم مطلب امکان دارد رابطه از پشت سبب چاقی شود؟ را از دست ندهید.

در واقع ممکن است مقداری از منی که از آب تشکیل شده جذب بدن شود اما ترکیبات دیگر آن از بدن فرد دفع خواهد شد.

آیا ریختن منی در مقعد باعث می شود فرد به آن عادت کند؟

تصوراتی وجود دارد که اگر منی در داخل مقعد فردی ریخته شود او عادت می کند و پس از آن به ریختن مایع منی در باسن نیاز خواهد داشت؛ اما از  دید علمی چنین چیزی واقعیت ندارد و شایعه است.

مطالب مرتبط: آیا رابطه مقعدی ماهی یکبار ضرر دارد؟

آیا ریختن منی در مقعد دختر باکره باعث حاملگی می شود؟

آیا ریختن منی در مقعد دختر باکره باعث حاملگی می شود؟

احتمال حاملگی در زمانی که منی در مقعد ریخته شود صفر است اما در صورتی که به هر طریقی منی به سمت واژن سرازیر شود و اسپرم ها به واژن نفوذ کنند احتمال بارداری هست و این موضوع ربطی به باکرگی ندارد؛ چون اسپرم می تواند از منافذ پرده بکارت عبور کند و اگر فرد در دوره تخمک گذاری باشد ممکن است حامله شود.

اگر آب منی از داخل مقعد تخلیه نشود چه مشکلی پیش می آید؟

در صورتی به صورت مداوم فرد رابطه از عقب داشته باشد و هر بار مایع منی در مقعد او تخلیه شود و اقدامی برای تخلیه آن انجام نگیرد در طولانی مدت فرد دچار یبوست و عفونت خواهد شد.

آیا برای مردانی که لواط می کنند ریختن منی در مقعد عارضه دارد؟

درمورد عارضه و خطراتی که برای رابطه مقعدی و ریختن منی در مقعد ذکر کردیم؛ هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و در صورتی که یکی از دو نفر بیماری یا عفونت مقاربتی داشته باشد به راحتی به فرد مقابل منتقل می شود.

کلام آخر

در این مقاله شما را به صورت کامل با عوارض احتمای ریختن آب در عقب آشنا کردیم و حتما تا حالا توجیه شدید که سکس از عقب و ریختن منی در آن کاری پرریسک است و در صورتی که به این عمل جنسی علاقه مند هستید حتما باید موارد بهداشتی و استفاده از کاندوم را در الویت قرار دهید.